Algemene voorwaarden

Contactgegevens & Bezoekadres:

Telefoon Reparatie Heerhugowaard
W.M. Dudokweg 49 – unit 201
1703 DA Heerhugowaard

Tel: 072-2340204
Email: info@telefoonreparatiehhw.nl

Website: www.telefoonreparatiehhw.nl
KvK-nummer: 67475264 Amsterdam
BTW-nummer: NL002090025B88

Afhaaltijden volgens afspraak mogelijk op iedere dag.

2.1 Op alle aanbiedingen, bestellingen, offertes en overeenkomsten van Telefoon Reparatie Heerhugowaard zijn deze Algemene Verkoopvoorwaarden (hierna: Voorwaarden) van toepassing.
2.2  Een exemplaar van deze voorwaarden zijn kosteloos verkrijgbaar bij Telefoon Reparatie Heerhugowaard en te downloaden via: http://telefoonreparatiehhw.nl/algemene-voorwaarden/.
2.3 Telefoon Reparatie Heerhugowaard behoudt zich het recht deze voorwaarden tussentijds te wijzigen.

3.1 Een overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie van uw bestelling door Telefoon Reparatie Heerhugowaard. Elke bestelling wordt automatisch bevestigd en geaccepteerd.
3.2  Telefoon Reparatie Heerhugowaard kan zich-binnen wettelijke kaders- op de hoogte stellen of de klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Telefoon Reparatie Heerhugowaard op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
3.3 Indien er met een offerte akkoord wordt gegaan, gaat u tevens automatisch akkoord met deze Algemene Voorwaarden, en is er een overeenkomst gesloten. Dit staat ook nadrukkelijk als opmerking bij een offerte vermeld.

4.1 Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft en/of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. Een overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie van uw bestelling door Telefoon Reparatie Heerhugowaard. Elke bestelling wordt automatisch bevestigd en geaccepteerd.
4.2  Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden artikelen en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken. Als Telefoon Reparatie Heerhugowaard gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden artikelen en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Telefoon Reparatie Heerhugowaard niet.
4.3 Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de klant duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaardingen van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
·         De prijs inclusief belastingen
·         De kosten van de verzending
·         Het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht
·         De wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst
·         De termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel termijn waarbinnen Telefoon Reparatie Heerhugowaard de prijs garandeert

5.1 Alle aanbiedingen van Telefoon Reparatie Heerhugowaard zijn vrijblijvend en Telefoon Reparatie Heerhugowaard behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen, in het bijzonder wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is.
5.2  De prijzen zijn, tenzij anders, gebaseerd op contante betaling dan wel vooruitbetaling per bank, en levering in de vestiging van Telefoon Reparatie Heerhugowaard.
5.3 Alle prijzen zijn vermeld in euro’s inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
5.4 Telefoon Reparatie Heerhugowaard behoudt zich het recht voor tot stand gekomen overeenkomsten dan wel bestellingen eenzijdig te annuleren in het geval van onjuiste dan wel gewijzigde prijsinformatie, productspecificatie of levertijden. De klant zal hiervan zo spoedig mogelijk per e-mail op de hoogte gesteld worden; Telefoon Reparatie Heerhugowaard kan in een dergelijke geval nimmer aansprakelijk gesteld worden voor evt. door klant gemaakte dan wel te maken kosten anders dan vergoeding van het aankoopbedrag indien dit reeds voldaan zou zijn.

6.1 Bij bestellingen via de internetsite kan op de volgende manieren worden betaald: via iDeal, bankoverboeking of Paypal vooruit betaald te worden. Onder vermelding van het ordernummer dient het orderbedrag overgemaakt te worden op ING IBAN: NL75RABO0314818510  t.n.v. BS Phonefix of Paypal info@bsphonefix.nl.
6.2 De klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Telefoon Reparatie Heerhugowaard te melden.
6.3 In geval van wanbetaling van de klant heeft Telefoon Reparatie Heerhugowaard behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de klant kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

7.1  Na ontvangst van de betaling wordt de bestelling verwerkt en binnen 2 werkdagen geleverd, mits het artikel op voorraad is. Indien het artikel niet op voorraad is wordt de klant per e-mail op de hoogte gesteld. In dat geval kan Telefoon Reparatie Heerhugowaard met de klant een nieuwe levertermijn afspreken of de klant heeft het recht om de bestelling zonder kosten te annuleren.
7.2 In geval van annulering conform het vorige lid zal Telefoon Reparatie Heerhugowaard het aankoopbedrag dat de klant betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na annulering, terugbetalen.
7.3 Telefoon Reparatie Heerhugowaard tracht de termijn van levering zoveel mogelijk na te komen. Het verzuim van Telefoon Reparatie Heerhugowaard treedt echter pas in, wanneer de levering van Telefoon Reparatie Heerhugowaard niet uiterlijk binnen dertig dagen, te rekenen van de dag waarop de koper zijn bestelling bij Telefoon Reparatie Heerhugowaard heeft betaald, is nagekomen. Dit conform de Nederlandse wet: “Kopen op afstand”. Wanneer Telefoon Reparatie Heerhugowaard in gebreke treedt, is Telefoon Reparatie Heerhugowaard verplicht tot terugbetaling van het reeds door de klant betaalde aankoopbedrag, zie ook punt 7.2 Overschrijding van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding.
7.4 Als plaats van levering geldt het adres dat de klant aan Telefoon Reparatie Heerhugowaard kenbaar heeft gemaakt.
7.5 Klant kiest zelf de manier van verzending.
7.6 Telefoon Reparatie Heerhugowaard is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte pakketten. De klant kan zelf kiezen om het pakket op te sturen met Track en Trace en/of aangetekend.

7.6 Telefoon Reparatie Heerhugowaard is op geen enkele wijze aansprakelijk op schade van de product(en) tijdens de verzending. Telefoon Reparatie Heerhugowaard verpakt de zending zodanig goed om schade te beperken. De klant heeft zelf de keuze om het pakket te verzekeren. Mocht de klant het pakket verzekerd hebben, zal de klant zelf de verzendingsmaatschappij aansprakelijk houden.

8.1  Bij Telefoon Reparatie Heerhugowaard heeft de klant het recht zijn bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. De klant heeft na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. De klant krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van de klant thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 7,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien de klant gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Telefoon Reparatie Heerhugowaard geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kan de klant contact met ons opnemen via info@telefoonreparatiehhw.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. De klant dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. 
8.2 Het herroepingsrecht is niet op alle artikelen van toepassing. De uitzonderingen gelden voor de volgende artikelen:
·         Alle artikelen waarvan de plastic seal is verbroken.
·         Verbruiksartikelen, zoals beschermfolie en reinigingsvloeistof, waarvan de verpakking is geopend.
·         Artikelen die vanwege de hygiëne niet geruild kunnen worden, zoals (in-ear) headsets waarvan de verpakking is geopend.
8.3 Tijdens de herroepingsperiode zal de klant zorgvuldig omgaan met het artikel en de verpakking. Het is van belang dat het artikel compleet, ongebruikt en in de oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking zit. Artikelen die beschadigd of gebruikt zijn komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking.
8.4 Indien de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zal hij het artikel met alle geleverde toebehoren, onbeschadigd  en in originele staat en verpakking aan Telefoon Reparatie Heerhugowaard retourneren, conform de door Telefoon Reparatie Heerhugowaard verstrekte en duidelijke instructies (zie artikel 9).
8.5 Indien de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
8.6 Telefoon Reparatie Heerhugowaard betaalt in beginsel binnen uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de betaling, het ontvangen bedrag voor het teruggezonden artikel aan de klant terug, mits het teruggezonden artikel voldoet aan de eisen die in punt 8.3 zijn vermeld.
8.7 Indien een artikel dat teruggezonden is, naar oordeel van Telefoon Reparatie Heerhugowaard schade opgelopen heeft door een handeling of nalatigheid van de klant of anderszins voor risico van de klant komt, stelt Telefoon Reparatie Heerhugowaard de klant hiervan per telefoon of e-mail in kennis, waarna Telefoon Reparatie Heerhugowaard het voor het artikel betaalde bedrag onder aftrek van het bedrag van de waardevermindering van het artikel als gevolg van de schade binnen 14 dagen aan de klant terugbetaalt.  Als het artikel dusdanig beschadigd is zodat het niet meer te verkopen is, dan kan Telefoon Reparatie Heerhugowaard het artikel niet terugnemen en de betaling niet ongedaan maken of de klant een ander artikel toesturen.

9.1 De klant zal, alvorens hij/zij een artikel retour stuurt, een retourformulier aanvragen bij Telefoon Reparatie Heerhugowaard. De klant ontvangt per e-mail een retourformulier.
9.2 Artikelen welke zonder retourformulier ontvangen worden zullen op kosten van de klant retour gestuurd worden.
9.3 Het risico van beschadiging en/of vermissing van een retourzending berust bij de klant tot het moment van bezorging aan Telefoon Reparatie Heerhugowaard.
9.4 Telefoon Reparatie Heerhugowaard zal de klant op de hoogte stellen per e-mail op het moment dat een retourzending ontvangen is.
9.5 De klant draagt er zorg voor dat de retourzending voldoende gefrankeerd is. De kosten voor het ontvangen van onvoldoende gefrankeerde zendingen worden doorberekend aan de klant.

10.1 De klant is verplicht te controleren of de ontvangen artikelen voldoen aan de bestelling. Indien dit niet het geval is, brengt de klant Telefoon Reparatie Heerhugowaard telefonisch of per e-mail binnen 2 dagen na de aflevering op de hoogte.
10.2 Indien is aangetoond dat de artikelen niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft Telefoon Reparatie Heerhugowaard de keuze de desbetreffende artikelen tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe artikelen dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren. Hierbij gaat het nadrukkelijk niet om artikelen die tijdens het verzenden zoek- beschadigd zijn geraakt.
10.3   De klant is niet gerechtigd om op grond van reclames de betaling op te schorten.
10.4 De aansprakelijkheid van Telefoon Reparatie Heerhugowaard blijft ten allen tijde beperkt tot de hoogte van het factuurbedrag van de levering/bestelling.
10.5 Telefoon Reparatie Heerhugowaard is niet aansprakelijk voor schades die ontstaan aan artikelen of voorwerpen door het gebruik van de door Telefoon Reparatie Heerhugowaard verkochte artikelen.
10.6 De beperking van de aansprakelijkheid zoals bepaald in dit artikel geldt op gelijke wijze voor medewerkers, werknemers en alle andere personen die door Telefoon Reparatie Heerhugowaard ter uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt.

11.1 Onverminderd de overige aan haar toekomende rechten, heeft Telefoon Reparatie Heerhugowaard in geval van overmacht het recht om, naar eigen keuze, de uitvoering  van de bestelling op te schorten, dan wel de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zulks door de klant dit schriftelijk mee te delen en zulks zonder dat Telefoon Reparatie Heerhugowaard gehouden is tot enige schadevergoeding.
11.2 Onder overmacht wordt verstaan iedere tekortkoming welke niet aan Telefoon Reparatie Heerhugowaard kan worden toegerekend.

12.1 Telefoon Reparatie Heerhugowaard verwerkt de persoonsgegevens van de klant en neemt ze op in een of meer van haar bestanden.
12.2 Telefoon Reparatie Heerhugowaard zal nooit persoonsgegevens verspreiden, vermenigvuldigen of verkopen aan derden zonder expliciete toestemming van de gebruiker.
12.2 Het doel van de verwerking van de persoonsgegevens is het door Telefoon Reparatie Heerhugowaard kunnen nakomen van de overeenkomst tussen Telefoon Reparatie Heerhugowaard en de klant, alsmede het kunnen doen van aanbiedingen aan de klant wanneer de klant hier nadrukkelijk toestemming voor gegeven heeft.
12.3 De persoonsgegevens van de klant die door Telefoon Reparatie Heerhugowaard verwerkt worden, zijn alle gegevens die de klant invult op het bestelformulier bij het afsluiten van de koopovereenkomst.
12.4 Indien de klant heeft aangegeven op de hoogte te willen blijven van alle aanbiedingen en overige activiteiten van Telefoon Reparatie Heerhugowaard verleent hij daarmee uitdrukkelijk toestemming aan Telefoon Reparatie Heerhugowaard voor het doen van persoonlijk gerichte aanbiedingen aan de klant.
12.5 Indien de klant geen prijs (meer) stelt op het door of namens Telefoon Reparatie Heerhugowaard doen van persoonlijk gerichte aanbiedingen of overige activiteiten, kan de klant per e-mail de nieuwsbrieven stopzetten.

13.1 Alle klachten die de klant heeft met betrekking tot zijn/haar bestelling, worden door Telefoon Reparatie Heerhugowaard serieus in behandeling genomen.

13.2 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd volledig en duidelijk schriftelijk of per e-mail ingediend worden bij Telefoon Reparatie Heerhugowaard, nadat de klant de gebreken heeft geconstateerd.

13.3 Bij Telefoon Reparatie Heerhugowaard ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Telefoon Reparatie Heerhugowaard binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

13.4 Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

13.5 Bij klachten dient de consument zich allereerst te wenden tot Telefoon Reparatie Heerhugowaard. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

13.6 Een klacht schort de verplichtingen van Telefoon Reparatie Heerhugowaard niet op, tenzij de Telefoon Reparatie Heerhugowaard schriftelijk anders aangeeft.

13.7 Indien een klacht gegrond wordt bevonden door Telefoon Reparatie Heerhugowaard, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

14.1 Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

14.2 Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

14.1 Indien de klant zelfstandig of via een derden de iPhone scherm vervangt,  is dat geheel op eigen risico. De klant verliest de fabrieksgarantie van Apple en bij Telefoon Reparatie Heerhugowaard. Tevens kan Telefoon Reparatie Heerhugowaard nimmer aansprakelijk worden gesteld indien er complicaties optreden tijdens of na de vervanging.

14.2 Indien de reparaties door Telefoon Reparatie Heerhugowaard uitgevoerd worden, verliest de klant de fabrieksgarantie bij Apple. Wel geeft Telefoon Reparatie Heerhugowaard garantie op de werking van het onderdeel.

14.3 De klant is zelf altijd verantwoordelijk voor de back-up van het toestel indien hij/zij kiest om het toestel door Telefoon Reparatie Heerhugowaard te laten repareren.

15.1 Bij Telefoon Reparatie Heerhugowaard heeft de klant garantie op alle bestelde artikelen. De klant heeft zes maanden garantie (alleen op fabrieksfouten, eigen fout wordt niet vergoed. Garantie van schermen vervalt bij het verwijderen van folies en/of na het overzetten van onderdelen) .
15.2 Telefoon Reparatie Heerhugowaard staat er voor in dat alle aangeboden artikelen voldoen aan de door Telefoon Reparatie Heerhugowaard vermelde specificaties en aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid.
15.3 Indien de klant een artikel ontvangt wat bij aankomst al defect blijkt te zijn dan zal Telefoon Reparatie Heerhugowaard de kosten voor het retourneren op zich nemen, mits het defect of de garantie aanspraak telefonisch of per email binnen 2 dagen na ontvangst wordt gemeld.  In alle overige gevallen betaalt de klant de retourkosten voor het artikel.
15.4 De klant stuurt in geen geval een artikel retour zonder dat hij/zij toestemming heeft gekregen van Telefoon Reparatie Heerhugowaard. Zendingen zonder toestemming van Telefoon Reparatie Heerhugowaard worden geweigerd en op kosten van de klant retour gestuurd.

 

16.1 Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarop deze Voorwaarden van toepassing zijn, alsmede op deze Voorwaarden, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
16.2 Alle geschillen tussen partijen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in Nederland.

Algemeen
Met dit formulier verstrekt u de opdracht aan Telefoon Reparatie Heerhugowaard voor reparatie van uw mobiele toestel. Print dit formulier uit en verpak dit zorgvuldig, samen in een schokvrije verpakking. Telefoon Reparatie Heerhugowaard zal van te voren een indicatieve prijsopgave van de reparatie door communiceren aan de klant.

Tarieven
Telefoon Reparatie Heerhugowaard hanteert vaste prijzen voor reparaties. Mocht de klant meerdere reparaties willen laten uitvoeren door Telefoon Reparatie Heerhugowaard, dan kan de klant dit aangeven op het reparatieformulier. Na het ontvangen van dit formulier zal Telefoon Reparatie Heerhugowaard telefonisch contact opnemen met de klant om een prijsopgave door te geven. De kosten voor de verzending en retour zijn voor rekening van de klant. Nadat het toestel gerepareerd is, zal Telefoon Reparatie Heerhugowaard een foto en/of video sturen naar de klant. Hierna verwacht Telefoon Reparatie Heerhugowaard de betaling van de reparatie plus eventuele verzendkosten.
Gereedmaken toestel voor verzending
Zorg voor een deugdelijke verpakking ten behoeve van brievenbuspost en juiste adressering. Het inzendadres is:
W.M. Dudokweg 49 – unit 201, 1703 DA Heerhugowaard.

Invulling formulier
Voor een goede afhandeling van de reparatie is het belangrijk dat u het formulier volledig invult. Door de ondertekening verklaart u de gebruiker te zijn het toestel. Een onvolledig ingevuld of niet ondertekend formulier, wordt niet in behandeling genomen. In dit geval ontvangt u uw toestel onbehandeld retour.
Productgegevens
Naam en type van uw mobiele telefoon kunt u vinden in de handleiding die u bij het toestel heeft ontvangen. Het unieke IMEI-nummer, bestaat uit 15 cijfers. Dit nummer kunt u achter op het toestel vinden, op de simtray of door *#06# in te toetsen.
Aflevering
Na het repareren van uw toestel zal er met u contact opgenomen worden. U zal op de hoogte gesteld worden van de reparatie en er zal gevraagd worden hoe u uw toestel teruggestuurd zou willen hebben. Al onze zendingen worden afgehandeld door PostNL en er zijn 2 verzendmogelijkheden:

Brievenbuspakket met track & tracé € 4,95. Pakketpost verzekerservice € 13,00. Hierdoor is uw pakket verzekerd tot €500,-.

Uw pakket wordt volgens de dienstverlening van de vervoerder aangeboden op het adres dat op het reparatieformulier is vermeld. Indien de vervoerder het pakje niet heeft kunnen bezorgen wordt u middels een kaartje verzocht, binnen een week, contact met de vervoerder op te nemen en een nieuwe afspraak te maken.

Vervoersrisico
Het risico voor het transport van het toestel naar Telefoon Reparatie Heerhugowaard en retour naar de klant is voor rekening van de klant. Telefoon Reparatie Heerhugowaard is op geen enkel manier aansprakelijk voor het transport. De klant heeft zelf de keuze om het pakket te verzekeren.

Oktober 2023

Algemene Reparatievoorwaarden Consumentenelektronica

1. Bij reparaties wordt uitgegaan van de klachten die op het reparatieformulier zijn omschreven, of in de omschrijving bij het online afsprakensysteem. Telefoon Reparatie Heerhugowaard onderzoekt enkel de functionaliteit(en) waarvoor het te vervangen onderdeel verantwoordelijk is. Vochtschade dient altijd gemeld te worden door de klant.

2. De prijs van de reparatie wordt uitsluitend vastgesteld op basis van de prijzen zoals besproken wordt in de winkel. De prijs is opgebouwd uit de onderdelen, de inbouwkosten en wordt vermeerderd met de eventuele verzendkosten.

3. Indien de werkzaamheden niet op de website vermeld staan, wordt er na telefonisch overleg een voorlopige prijsopgave gemaakt. Deze wordt na aankomst van het toestel schriftelijk per mail bevestigd. Bij waterschade gaat u akkoord met een maximaal reparatiebedrag waarbinnen de reparatie direct kan plaatsvinden. In geval van hogere kosten wordt een voorlopige prijsopgave telefonisch of per mail doorgegeven voor akkoord.

4. Als bij onderzoek blijkt dat de prijs van de reparatie hoger zal zijn dan de kostenraming zoals besproken in de winkel, dan wordt aan de klant gevraagd of hij het product voor die hogere prijs wil laten repareren. In dat geval vindt de reparatie pas plaats na toestemming van de klant. Wanneer de website geen kostenraming meldt en de prijs pas na onderzoek kan worden vastgesteld, dan wordt aan de klant gevraagd of hij het product voor die prijs wil laten repareren. Ook in dat geval vindt de reparatie pas plaats na toestemming van de klant.

5. De klant kan evenwel afzien van verdere dienstverlening door Telefoon Reparatie Heerhugowaard in geval van extra kosten en betaalt dan alleen de tot dan gemaakte kosten voor onderdelen en verzendkosten van de retourzending.

6. Mits er niets anders wordt afgesproken, wordt er gebruik gemaakt van nieuwe onderdelen. Of – indien dit met betrekking tot een dergelijk onderdeel gebruikelijk is – ruilonderdelen.

7. Na reparatie ontvangt de klant een bericht per mail, met een korte omschrijving van de verrichte werkzaamheden, alsmede de gegevens voor betaling van de reparatie. Of dit wordt op een reparatiebon meegegeven aan de klant.

8. Telefoon Reparatie Heerhugowaard is aansprakelijk voor verlies en diefstal van het product. De toebehoren en accessoires dient de klant zelf te bewaren en niet af te geven bij de reparatie of verzending, dat geldt ook voor de originele verpakking van de producten. Hiervoor kan Telefoon Reparatie Heerhugowaard niet aansprakelijk worden gehouden voor de vermelde toebehoren en accessoires. Retourzendingen worden door Telefoon Reparatie Heerhugowaard altijd gedaan per aangetekend verzekerde verzending door PostNL. Schadevergoeding door PostNL bedraagt maximaal EUR 5400,-. Telefoon Reparatie Heerhugowaard behandelt alle aangeleverde toestellen met de grootste voorzichtigheid. Sommige defecten komen pas aan het licht nadat het toestel uit elkaar wordt gehaald. Telefoon Reparatie Heerhugowaard kan niet aansprakelijk worden gesteld voor defecten of schades die optreden tijdens of na de reparatie, tenzij deze hun oorzaak vinden in opzet of grove schuld, veroorzaakt door Telefoon Reparatie Heerhugowaard.

9. Telefoon Reparatie Heerhugowaard biedt standaard een aangetekend verzekerde verzending aan. Deze verzekering wordt door PostNL afgegeven en wordt bij eventueel verlies of diefstal door Telefoon Reparatie Heerhugowaard met PostNL afgehandeld. Telefoon Reparatie Heerhugowaard betaalt u het schadebedrag direct nadat PostNL de claim heeft afgehandeld.

10. Telefoon Reparatie Heerhugowaard geeft na het voltooien van de reparatie een garantie van zes maanden op de reparatie (enkel het onderdeel dat vervangen is). Deze garantietermijn gaat in op het moment van verzending van het product aan de klant. Op schoonmaak c.q. onderhoudsbeurten, alsmede op reparaties verricht aan producten met bliksem-, water-, zand-, val-, of vochtschade, wordt geen garantie gegeven, tenzij op het reparatieformulier nadrukkelijk het tegendeel is vermeld. De garantie van Telefoon Reparatie Heerhugowaard vervalt wanneer de klant het toestel zelf demonteert of wanneer deze door een andere reparatiecentrum is geopend.

11. Wanneer binnen zes maanden na afgifte van het gerepareerde product de klachten genoemd in artikel 1 terugkeren, doet Telefoon Reparatie Heerhugowaard een opgave van de prijs voor een nieuwe reparatie. Gemonteerde onderdelen kunnen niet worden teruggenomen. a. Bij dezelfde oorzaak van de klacht worden alleen de onderdelen die bij de vorige reparatie niet zijn vervangen in rekening gebracht. b. Indien blijkt dat de oorzaak van de klacht een andere is dan die bij de vorige reparatie, dan worden de kosten van de nieuwe reparatie zoals bedoeld in artikel 2 aan de klant doorberekend. c. Na hernieuwde reparatie gaat de garantie opnieuw in.

12. Telefoon Reparatie Heerhugowaard faciliteert de mogelijkheid om een aantal toestellen te voorzien van een ander besturingsysteem zoals Windows Mobile of Android. Telefoon Reparatie Heerhugowaard biedt geen ondersteuning voor de genoemde systemen. Bugs en eventueel andere softwarematige problemen veroorzaakt door het installeren van een App of een andere oorzaak kunnen dan ook niet door ons worden verholpen. Gebruikersvragen kunnen al dan niet beantwoord worden door Telefoon Reparatie Heerhugowaard.

13. De reparaties die wij uitvoeren vallen buiten de fabrieksgarantie van Apple, BlackBerry, Nokia, Samsung etc. Daarnaast moet u er rekening mee houden dat de fabrieksgarantie al is verlopen op het moment dat het toestel schade heeft geleden. Uiteraard bieden wij zelf nieuwe garantie omdat wij achter onze service staan, zoals vermeld in artikel 10.

14. Telefoon Reparatie Heerhugowaard is niet aansprakelijk voor verlies van data. Een aantal reparaties zoals vervangen van moederborden, harddisks en batterijen, kunnen aanleiding geven tot het verlies van data. Telefoon Reparatie Heerhugowaard wijst hierop op de website en in de algemene voorwaarden. De klant wordt gevraagd een back-up van zijn/haar gegevens te maken voordat hij het product aan Telefoon Reparatie Heerhugowaard opstuurt of op locatie afgeeft. De klant is zelf aansprakelijk voor het veiligstellen van zijn data.

15. Indien na 31 dagen dat de klant geïnformeerd is dat het product gereed is, en de klant gedurende deze periode heeft nagelaten de reparatie van het product te betalen, is Telefoon Reparatie Heerhugowaard gerechtigd het product te verkopen en/of vernietigen op een milieuvriendelijke wijze en het verschuldigde op de opbrengst te verhalen. De extra kosten voor het verhalen worden aan de klant doorberekend.

16. Telefoon Reparatie Heerhugowaard doet er alles aan om u een perfecte dienstverlening aan te bieden. Toch kan het voorkomen dat u in uw verwachtingen wordt teleurgesteld. Door uw onvrede kenbaar te maken kunnen wij – samen met u – naar een oplossing zoeken. Zo kunnen wij onze kwaliteit van dienstverlening verder verbeteren. Er zijn een aantal mogelijkheden om uw onvrede of klacht kenbaar te maken. Schriftelijk: Telefoon Reparatie Heerhugowaard W.M. Dudokweg 49 – unit 201, 1703 DA Heerhugowaard Mail: info@telefoonreparatiehhw.nl Telefonisch: 072-2340204 Wij streven ernaar om binnen 3 werkdagen te reageren op uw schrijven.

17. Op alle geschillen met betrekking tot reparaties is Nederlands recht van toepassing. Uitsluitend een Nederlandse rechter is bevoegd over deze geschillen te oordelen.

18. Alle overige geschillen zullen in afwijking van de wettelijke regels voor de bevoegdheid van de burgerlijke rechter, in geval de Rechtbank bevoegd is, worden beslecht door de Rechtbank in de vestigingsplaats of het arrondissement van de ondernemer. Telefoon Reparatie Heerhugowaard blijft echter bevoegd de klant te dagvaarden voor de volgens de wet of het toepasselijke internationale verdrag bevoegde rechter.

19. De consument heeft het recht gedurende 4 weken nadat Telefoon Reparatie Heerhugowaard zich op het voorgaande artikel heeft beroepen, te kiezen voor beslechting van het geschil door de volgens de wet of het toepasselijke internationale verdrag bevoegde burgerlijke rechter.